Wie ben ik?

Even voorstellen…dorpsondersteuner Weerselo.

Hallo, mijn naam is Janny Veldhuis, ik ben 58 jaar en woon samen in Hengelo.

Ik ben erg blij en vereerd dat ik met medewerking van de gemeente Dinkelland – maar gekozen door het dorp – mij mag inzetten als dorpsondersteuner in Weerselo!

Een mooie uitdaging om deze nieuwe functie, waarbij ik in dienst sta van het dorp, samen met de inwoners vorm mag gaan geven.

Iets over mijn achtergrond.

Ik ben geboren in Almelo en opgegroeid in een boerengezin waar Twents de voertaal was. Ik hielp graag mee op de boerderij, haalde de koeien op met mijn pony, zat bij de kalverclub en vermaakte mij met leeftijdgenootjes.

Mijn loopbaan

Mijn voornemen als kind om later boerin te worden werd verruild door het werken in de hulp- en dienstverlening. Ik heb met veel plezier verschillende functies uitgevoerd en veel ervaringen opgedaan in het werken met mensen van jong tot oud. Van preventieve hulp tot formelere vormen van hulpverlening.

Terugkijkend op mijn werkverleden vond ik het laagdrempelig werken en het actief naar de mensen toe gaan altijd het mooiste onderdeel. De mensen actief in hun eigen omgeving opzoeken om tijdig van hen te horen en zien wat er speelt is voor mij dan ook altijd het vertrekpunt geweest voor wat ik eventueel zou kunnen betekenen. Vanuit gesprekken met de mensen in hun eigen vertrouwde omgeving op zoek gaan naar passende – eigen – oplossingen. Juist dit wordt gevraagd bij een dorpsondersteuner en was voor mij een reden om te solliciteren.